المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اكتب كلمه في الانجليزي...والي بعدك يكتب معناها بالعربي...وهاكذا ليستفيد الكلــ...


ابواحمد القعيطي
17-11-2009, 06:09 AM
http://img507.imageshack.us/img507/9707/get1020076x0ma1n5ts5.gif


اخواني الاعزاء الكرامـــــــ....


اعضاء نادينا الغاليـــ....

اليوم جايب معي فكره جديدهـــ...ارجو ان تنال اعجابكمــــ....

وهي عباره عن معلوماتنا في الكلمات الانجليزيهـــ....

او بشكل اخر ....نتقوي باللغه الانجليزيهــ...كل شخص يساعد الاخر...

مافيش مشكلهـــ....ماحد ولد متعلمــ (كما يقول المثل)...

فموضوعي هو عباره عن شخص يجيب كلمه في اللغه الانجليزيهـــ...
والشخص الذي بعده يجاوب معناها باللغه العربيهـــ.... وياتي بكلمه اخرى انجليزيهـــ....

.....وهاكذا......

الكل سيستفيد ان شاء الله.....لاتبخلو بالكلمات التي معكمــ....لمساعده اصدقائكم....
كل واحد قدر المستطاعــ.....

وطبعاً سوف اكون الاولــــ.....

ما معني cargo ؟

لا تنسئو المعنى بالعربيــ:::



ابواحمد القعيطيـــــ

عادل المحبوش
17-11-2009, 07:44 AM
مشكور على الفكره الرائعه اخي الفاضل ابو احمد القعيطي دائما مبدع

معنا cargo ؟ نطقها بالانجليزيه ( كارجو) معناها بالعربيه ( بضاعه)

ما معنى Transport؟

موفقين بإذن الله

ابواحمد القعيطي
17-11-2009, 10:06 AM
مشكور على الفكره الرائعه اخي الفاضل ابو احمد القعيطي دائما مبدع

معنا cargo ؟ نطقها بالانجليزيه ( كارجو) معناها بالعربيه ( بضاعه)

ما معنى Transport؟

موفقين بإذن الله



ما شاء الله عليك اخي عادل المحبوش

دائماً في المقدمه

معناها النقل


ما معنى كلمه Effects؟

ارجو لكم التوفيق



ابواحمد القعيطيـــــ

عادل المحبوش
18-11-2009, 08:09 AM
معنا Effects (( افكتيس)) تعني ((آثار)))

ما معنا Garden؟

أبو فراس القعيطي
18-11-2009, 07:34 PM
معنا Effects (( افكتيس)) تعني ((آثار)))

ما معنا Garden؟

بارك الله فيك اخي عادل وبالاخ ابا احمد القعيطي على هذا الموضوع

ولو ايضا نكتب النطق كما اسلف عادل لتعم الفائده اكثر
\
معنى gardenحـــــــــــــــــديقة وتنطق (( جاردن))



ما معنى(( jewellery )) وكيف تنطق ؟؟؟

عارف الشوبلي
18-11-2009, 11:27 PM
اشكر ابو احمد القعيطي على افكارك الرائعة وهذ ان دلت على الاشراف الجيد
ورفع مستوى مهارات اللغة الانجليزية
jewellery معناها مجوهرات اما بالنسبة للنطق اعتقد ( جولاري)

ما معنى pendant

ابواحمد القعيطي
19-11-2009, 06:15 AM
http://i35.tinypic.com/2lkqr6b.jpg


الف شكر لكم اخواني الاعضاء الكرام على هاذا التفاعل...والذي هو من مصلحه الجميعـــــ.........

واشكر اخي العزيز ابو ايوب القعيطي....على فكرته الجميله....بكتابه النطق....لتعم الفائده....من شتى النواحي....

واذا حد من الاعضاء لديه اي خبرات او معلومات فليقدمها لنا ....وله جزيل الشكر.....

معنى كلمهــ...pendant ؟

قلادة.....وتنطق......(بّيندنت)

وسؤالي::- ما معنى God?

كلمه مهمه...وبنفس الوقت سهله....




http://www.membres.lycos.fr/yawyawtv/thanks.png


ابواحمد القعيطيــــ

عادل المحبوش
19-11-2009, 08:20 AM
معنى كلمه...... God ؟

الله.....وتنطق......(جود)

وسؤالي::- ما معنى Belt؟

ابواحمد القعيطي
19-11-2009, 08:28 AM
اهلا وسهلا بالغالي

معنى Belt ....حزام ....وتنطق....(بيلت)

والان اجاء دوري....ويش من كلمه؟؟؟؟

Important

عادل المحبوش
19-11-2009, 08:33 AM
حياك الله اخي يونس منور النادي

معنى Important ....مهم ....وتنطق....(امبورتن )

ما معنا كلمه information؟

عارف الشوبلي
19-11-2009, 12:12 PM
هلا بالغالي والله
information معناها معلومات

وسؤالي ما معنى team

أبو فراس القعيطي
20-11-2009, 12:45 AM
معنى كلمه...... God ؟

الله.....وتنطق......(جود)

وسؤالي::- ما معنى belt؟

اعتقد ان النطق (( جااد))

أبو فراس القعيطي
20-11-2009, 12:46 AM
هلا بالغالي والله
information معناها معلومات

وسؤالي ما معنى team

اظن ان معناها فريق
فما معنى good

ابواحمد القعيطي
20-11-2009, 04:44 AM
بارك الله فيكم.....

good معناها....جيد......وتنطق(جود)


ما معنى Rapidshare؟

القعيطي الحطيبي
21-11-2009, 01:06 PM
بارك الله فيكم.....

good معناها....جيد......وتنطق(جود)


ما معنى Rapidshare؟

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaat

i think it is a websites for upload files and download files
rapidshare.com

what is the meaning of

Tutoring

عادل المحبوش
24-11-2009, 09:00 AM
What happens there's no one answer the question

Tutoring معناها(التدريس) وتنطق توترانج

ما معنا customs

We need a lot of people to interact with the subject

All the best

عارف الشوبلي
24-11-2009, 12:21 PM
على مهلك علينا اخي عادل لا تربشنا هههه
معنىcustoms
العادات
ما معنى tools

عادل المحبوش
24-11-2009, 01:56 PM
للاسف اجابه خاطئه الاجابه الصحيحه هي (الجمارك ) وتنطق( كستمس)

معنا TOOLS (ادوات) وتنطق (تولس)

س. ما معنا Customer؟

بالتوفيق

بن عمران القعيطي
24-11-2009, 06:01 PM
this Subjet is very beautiful

Thank you all to participate
Because the English language is one of the most important languages in the world, first is the language of science, communication and development

Should be on everyone learn this language nice and beautiful

my brother : Adel Almahbuc

????the meaning of the word

Customer



If you have a shop in Yafa hahahah If
a man you buy every day, this is the customer


اي بالعربي معنها ( الزبون ) وتنطق ( كستمر )






What the meaning of the word

:( Globalization)
اي ما معني :( Globalization)

كلمة مهمة جدا لانها شكلة ثورة في هذا العالم


This word is very important

لكم خالص تحيات / اخوكم

بن عمران القعيطي

السفير اليافعي
24-11-2009, 09:01 PM
يعطيكم العافيه اخواني

وكلام بن عمران صحيح فاللقه الانجليزيه تعتبر من اهم اللقات بعد لقة القران

ومعنى كلمة

Globalization
معناها ( العولمه )

what The meaning of the word

( religion )

ما معنى كلمة

( religion )

بن عمران القعيطي
24-11-2009, 10:26 PM
اشكرك اخي الغالي / السفير اليافعي


ومعنى كلمة
( religion )

الدين


( religion )


Is a right system of life and without religion the life Does not mean something

الدين : هو النظام الصحيح لهذة الحياة , وبدون الدين الحياة لاتعني شي

اشكرك اخي السفر على الكلمة الطيبه


what The meaning of the word

***** Politics*****

مامعنى كلمة ***** Politics

ابواحمد القعيطي
25-11-2009, 04:04 AM
http://img395.imageshack.us/img395/6844/477bis11pv1ys7.gif

http://www.progsats.com/forums/imgcache/13529.imgcache


...welcome my brother ben amran alq3iti
.... did you know when i see you in my subject am very happy
...and i think you and me same person



Politics mean ::
The people use it between any person or any country to solve the problems

معنى Politics :: السياسه...الناس بيستخدمونها للحل بين الناس او الدول

my question is?

what Separation mean?
see you :: abu ahmed alq3iti

http://bookstore.umhb.edu/outerweb/product_images/thank%20you%20cards.jpg

عادل المحبوش
25-11-2009, 02:35 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hi my brother Abo Ahmed Alq3iti

meaning Separation

it was happened in yemen between south and north

وتعني سيبريتشن اي الانفصال

and what is meaning fasting

All the best

Adel Almahbosh

بن عمران القعيطي
25-11-2009, 02:59 PM
Hi my brother Adel Almahbosh


: : : meaning fasting

Is the fourth pillar of Islam

وتعني فستج اي الصوم



and what is meaning

Revolution





All my love



ben amran alq3iti

عادل المحبوش
25-11-2009, 03:13 PM
Hi my brother ben amran alq3iti

God bless you

meaning Revolution

الثورة وتنطق ريفولاشن

ما معنا Independence

ابواحمد القعيطي
26-11-2009, 09:38 AM
Hi Adel Almahbosh...how are you

you know you very nice person

Independence mean freedom

الاستقلال...بمعنى الحريه


what Creator mean?


see you



abu ahmed alq3iti

القعيطي الحطيبي
26-11-2009, 10:56 AM
Hi Adel Almahbosh...how are you

you know you very nice person

Independence mean freedom

الاستقلال...بمعنى الحريه


what Creator mean?


see you



abu ahmed alq3iti

معناهل الخالق

what is the meaning of this word

supercalifragilisticexpialidoc ious

ابواحمد القعيطي
26-11-2009, 07:12 PM
معناهل الخالق

what is the meaning of this word

supercalifragilisticexpialidoc ious





what the Health
it is word in english Language
i don't believe but i come back to see it
or
if it is does not real word i be Smite you?

hope your god it will be the real word


see you

happy Eid al-Adha


abu ahmed alq3iti

عادل المحبوش
27-11-2009, 12:26 AM
Hi Abo Ahmed i am fine thanks but your question has ben answer by alquiti alhatebi


EID MUBARAK TO YOU ALL



supercalifragilisticexpialidoc ious هى كلمة إنجليزية في الأغنية التي تحمل نفس العنوان في الفيلم الموسيقي ماري بوبينس.وكانت أغنية من تأليف الأخوة شيرمان ، وتغنى بها جولي أندروز ، وديك فان دايك.كما ظهرت في مرحلة نسخة إصدار مارى بوبينس.


and what is meaning

Electricity

see you

Adel Almahbosh

القعيطي الحطيبي
28-11-2009, 09:47 AM
it is mean just

fantastic

القعيطي الحطيبي
28-11-2009, 09:50 AM
Hi Abo Ahmed i am fine thanks but your question has ben answer by alquiti alhatebi


EID MUBARAK TO YOU ALL



supercalifragilisticexpialidoc ious هى كلمة إنجليزية في الأغنية التي تحمل نفس العنوان في الفيلم الموسيقي ماري بوبينس.وكانت أغنية من تأليف الأخوة شيرمان ، وتغنى بها جولي أندروز ، وديك فان دايك.كما ظهرت في مرحلة نسخة إصدار مارى بوبينس.


and what is meaning

Electricity

see you

Adel Almahbosh

كرحباء


what is the meaning of

abbreviated

ابواحمد القعيطي
01-12-2009, 09:30 AM
ayyyyy whats up my do
how are you
your word mean something maked easy or very small

and my word the mean of word bonds?

see you my do???



abu ahmed alq3iti

القعيطي الحطيبي
01-12-2009, 10:20 AM
bonds معناه قيود

what is the meaning of bookie

ابواحمد القعيطي
01-12-2009, 10:57 PM
bookie mean when you ask something form a person and he take anything frome you

وكيل المراهنات

it was not a hard word like what you said

ha hahahaha



what nominal is mean??
good luck

عادل المحبوش
03-12-2009, 09:27 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخواني الكرام اسعد الله اوقاتكم بالخير والبركات والمسرات الكل مبدع

بس نرجو منكم ان تعطونا النطق حتى يستفيد الجميع

1 المعني 2 النطق 3 طرح السوال

معنى nominal اعتقد شكلي وتنطف (نومينال)

س. ما معناء support

We need support from yours to improve the subject

Yours faithfully

Adel Almahbosh

القعيطي الحطيبي
03-12-2009, 10:10 AM
support معناها الدعم

وتنطبق سبورت ( مع فتح السين)

database

عادل المحبوش
03-12-2009, 10:35 AM
معنى database قاعدة بيانات وتنطق دايتبايس

ما معني s ؟

all the best

القعيطي الحطيبي
04-12-2009, 10:18 AM
معناها المستدات

وتنطق ديوكمنت

updates

ابواحمد القعيطي
05-12-2009, 08:47 AM
it is like renew

تحديثات

وتنطق ابديت


castle

القعيطي الحطيبي
05-12-2009, 10:15 AM
معناها القلعة

وتنطق كاسل

www

عادل المحبوش
06-12-2009, 03:37 PM
WWW تعني الشبكه العالمية
وتنطق دبليو ثلاث مرات
ما معنى s؟

القعيطي الحطيبي
07-12-2009, 02:18 PM
معنها نصوص ( جمع نص )

وتنطق تكس

identity

عادل المحبوش
07-12-2009, 02:45 PM
identity تعني ( الهوية) وتنطق ادينتتي

مامعنا Specialization؟

القعيطي الحطيبي
09-12-2009, 02:36 PM
معناها التخصص

وتنطق سبيشلزيشن
intonation

عادل المحبوش
10-12-2009, 02:49 PM
Intonation تعني الترنيم او تجويد, شيء مرتل

وتنطق انتونيشن

ما معناء notification؟

القعيطي الحطيبي
14-12-2009, 09:07 PM
معناها ابلاغ( اشعار)

وتنطق نوتيفيكيشن

pros and cons

ابواحمد القعيطي
15-12-2009, 10:08 PM
pros ::something good
cons::something bad

pros تنطق بروس ومعناها الايجابيات
cons تنطق كونس ومعناها السلبيات


ما معنى crystal ؟؟

سلام لكل الاعضاء

القعيطي الحطيبي
20-12-2009, 01:59 PM
في العامية اغلب الناس يفهما كما في الانجليزي كريستال

لكن في اللغة معناها بلوري او شفاف ومعناها يختلف حسب استخدامها في الكلام

تنطق كريستال

cuckoo

ابواحمد القعيطي
21-12-2009, 08:06 AM
ياسلام عليك يا بن العمه
معنىcuckoo:: نوع من انواع الطير
يسمى الوقواق....وينطق كوكو....

what is mean compact??

see you again cousin

القعيطي الحطيبي
22-12-2009, 02:43 PM
معناها اتفاق ولها معاني كثرة

تنطق كومباكت

dude

عادل المحبوش
22-12-2009, 04:19 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

معناها== المتأنق==وتنطق== دودي

what is mean controller

القعيطي الحطيبي
24-12-2009, 12:33 PM
المتحكم

تنطق كونترولار

pepsi

عادل المحبوش
24-12-2009, 12:47 PM
بيبسي وتنطق بيبسي

Hen

ابوطيبه
07-01-2010, 05:56 AM
ديك

وتنطق بالعربي هن

service

وشكراً على هذا الموضوع الرائع والمفيد

ابواحمد القعيطي
07-01-2010, 06:17 AM
اهلا وسهلا بالاخ الغالي ابا احمد قاسم قرواش
نورت الموضوع بتواجدكـــ...
كم يسعدني ويشرفني انضمامك الى هذا الموضوع الجميع والمفيد...
لك مني اجمل تحيه وسلامـــ....ولنا لقاء اخر...

service منعناها خدمه وينطق سيرفيس...

والكلمه الجديده هي...

ما معنى كلمه Translation???

لكم مني اجمل تحيه...


ابواحمد القعيطيــــ

عادل المحبوش
08-01-2010, 06:26 PM
معنا Translation ترجمه وتنطق بالعربي ترانسليشون

Address

ابواحمد القعيطي
09-01-2010, 07:32 AM
اهلا وسهلا بالغالي عادل المحبوش
تنطق ادرس ومعناها العنوان

ما معنى كلمه stick؟؟

سلام

عادل المحبوش
10-01-2010, 03:17 PM
حيا الله الغالي ابو احمد القعيطي دائما سباق بارك الله فيك

stick لها معاني كثيره وتعني عصا وتنطق ستيك

Problems

ابو جبريل القعيطي
10-01-2010, 11:11 PM
اشكرك اخي العزيز والصديق ابو احمد القعيطي على هذه الفكرة الرائعة

معنا Problems مشاكل او مشكلة

ما معنى كلمة Tiger

بن سالم علي
11-01-2010, 02:22 AM
اشكركم اخوني على هذه المعلومات والدروس المفيده

وبارك الله في الجميع
ما معنى كلمة Tiger

معناها نمر على معتقد ’’’ وتنطق بالعربي (تيجر )
وهذه هي مشاركتي

’’’Hmok mountains ’’

اتمنا لك التوفيق والسداد

تحياتي العطره

الحنش الاسود
18-01-2010, 11:44 AM
السلام عليكم معناها الجبال ولكن هموك لم تترجم باي قاموس ارجو تصحيح الكلمه ان كان فيها نقص حروف من اجل الاستفاده ولكن تنطق ((هموك ماونتين))ومشاركتي هي what does affection mean

القعيطي الحطيبي
19-01-2010, 09:40 AM
اعتقد الحنان او العاطفة ومن هذا القبيل

وتنطق افكشن

damn

عادل المحبوش
19-01-2010, 10:27 AM
معناها... اللعنه... وتنطق... دامن

learn

القعيطي الحطيبي
19-01-2010, 02:09 PM
يتعلم

ليرن

clog

محمد بن دينيش
24-01-2010, 10:49 AM
clog معناها كاسم( صندل خشبي) وكفعل( يسد او يحجب)
ومشاركتي ما معنى (wit )

عادل المحبوش
03-02-2010, 10:36 AM
wit تعني (خفة دم) ولها معاني اخر وتنطق( ويت)
ما معنا Prosecution

محمد بن دينيش
13-02-2010, 09:29 PM
معناها الادعاء مشاركتي ما معنى view

بن سالم علي
14-02-2010, 02:40 AM
معناها ’’’’ عرض


ما معنا كلمت ,,,,,,,,,,,, Governance


وفارس القوافي يحييكم

عادل المحبوش
14-02-2010, 10:16 AM
حيا الله فارس القوافي

Governance معناها الحكم وتنطق جوفيرنانس

ما معنى Activity؟

والمحبوش يرحب بكم

بن سالم علي
15-02-2010, 01:19 AM
يعطيك العافيه اخي الغالي عادل وبارك الله فيك
ما معنى Activity؟ معناها ’’’ النشاط
ما معنا كلمت Persistent


وفارس القوافي يحييك

ابواحمد القعيطي
07-03-2010, 01:44 AM
اهلا وسهلا بالغالي فارس القوافي
معنى Persistent استمرار او تواصل

ما معنى كلمه Joint Line
ارجو لكم التوفيق

عوض بن جمال البعالي
07-03-2010, 02:13 AM
الله يوفقك اخي
Joint Line يعني الخط المشترك

ما معنى bounteousness

ابواحمد القعيطي
07-03-2010, 02:58 AM
الله يوفقك اخي
Joint Line يعني الخط المشترك

ما معنى bounteousness




الف شكر لك اخي عوض البعالي
الله يوفق الجميع
معنى كلمه bounteousnes؟ الكرم

ما معنى كلمه؟ unlimited

ابواحمد القعيطيـــــ

مجيد بن عبيد
07-03-2010, 07:34 AM
تسلم اخي

معنى كلمه؟ unlimited لا محدود

ما معنى كلمه؟ congratulations

ابواحمد القعيطي
08-03-2010, 09:01 AM
هلا والله بالنسر
معنا congratulations
تهانينا او مبروك

ما معنى كلمة income

لكم كل الشكر والتقدير لتفاعلكم
والعمل على تطوير اللغه الانجليزيه

ابواحمد القعيطيـــــــ

عوض بن جمال البعالي
09-03-2010, 12:50 AM
معنىincome الداخل
ما معنى antidisestabhshmentarianism

ابواحمد القعيطي
09-03-2010, 07:48 AM
معنىincome الداخل
ما معنى antidisestabhshmentarianism



جابه غلط اخي البعالي
ليس الداخل
ولاكن الدخل (يعني دخل الفرد )

ومعنى الكلمه antidisestabhshmentarianism الإنشقاقية
وتعتبر اطول كلمه بالانجليزية على ما اظن والشاطر ينطقها لي
هههههههههههههه


what is bible mean?

see you

عوض بن جمال البعالي
10-03-2010, 02:03 AM
Tutoring معناها الاشراف
ما معنى translator

ابو وضاح اليوسف
13-03-2010, 01:08 AM
bible معتاها التوراة
مامعنى كلمة Political pluralism ?

ابواحمد القعيطي
14-03-2010, 09:16 AM
Tutoring معناها الاشراف
ما معنى translator

انا بظن الكلمه مكرره ولاكن على العموم
معنى translator المترجم

ابواحمد القعيطي

ابواحمد القعيطي
14-03-2010, 09:22 AM
bible معتاها التوراة
مامعنى كلمة Political pluralism ?


اخي اجابه مكرره سبقك بها الاخ البعالي
على العموم

معنى Political pluralism التعددية السياسية

what sapient mean?

good luck

see you



abu ahmed alq3iti

عادل المحبوش
14-03-2010, 06:34 PM
بارك الله فيك اخي ابو احمد القعيطي على نشاطك المستمر

sapient
تعني متعقل او حكيم

ما معنا Civilized؟

ابواحمد القعيطي
22-03-2010, 03:27 AM
هلا والله بالغالي عادل المحبوش
كم انا سعيد بوجودك معي
لك كل الشكر والتقدير


معنى Civilized؟ متمدن او متحضر


ما معنى كلمه poor?

محمد بن دينيش
22-03-2010, 07:06 PM
معناها التدريس او يدرس وكلمة tutor تعني مدرس خاص ومشاركتي هي ما معنى


nap

ابواحمد القعيطي
24-03-2010, 08:07 AM
معناها التدريس او يدرس وكلمة tutor تعني مدرس خاص ومشاركتي هي ما معنى


nap



اخي الكريم اشكرك على تفاعلك ولاكن ياليت يكون بالترتيب
معنى كلمه nap غفله او غيلوله...

ما معني fear ؟؟

القعيطي الدغفلي
24-03-2010, 12:13 PM
اخي الكريم ابو احمد شكرا لك معنى fear خوف
ما معنى هاذي الكلمه fire

محمد بن دينيش
24-03-2010, 04:48 PM
أطلق, أحرق, أشعل, قتل, رد بالنار, تلفظ بقوة, سخن قليلا, زاد النار إشتعالا, ثور, فصل ( في ) كفعل
اما كاسم معناها نار, حريق, شعلة, طلقة, إطلاق النار, حماسة, غضب, وقود, حماس
ما معنى zeal

عادل المحبوش
24-03-2010, 05:49 PM
بارك الله فيكم وفي المشرف الرائع لهذا القسم ونرجو المشاركه من الجميع

معنا zeal حماسة

ما معنى donate

موفقين بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

محمد بن دينيش
24-03-2010, 06:59 PM
معنى donate يتبرع او يمنح او يوهب
ما معنى flavor

ابواحمد القعيطي
28-03-2010, 07:53 AM
معنى donate يتبرع او يمنح او يوهب
ما معنى flavor


welcome guys >>>am sorry i don't stay a long time
in this room>>>i have to study and work
but>>>i be stay all my time on this room

flavor mean نكهه

what Prophet mean?

see you guys


abu ahmed alq3iti

محمد بن دينيش
29-03-2010, 01:32 AM
معناها نبي


what zone mean?

ابواحمد القعيطي
29-03-2010, 07:51 AM
zone mean Region
بمعنى منطقه
what Justice mean??

see you

ابو وضاح اليوسف
30-03-2010, 12:07 AM
Justice means a judge or fairness
what target mean?
see u

ابو سليم القعيطي
30-03-2010, 12:43 AM
العدالة وسائل قاض أو الإنصاف
ما الهدف يعني؟
انظر

هكذا والله اعلم ويرجئ المعذره اذا اخطئت

ابواحمد القعيطي
05-04-2010, 06:00 AM
العدالة وسائل قاض أو الإنصاف
ما الهدف يعني؟
انظر

هكذا والله اعلم ويرجئ المعذره اذا اخطئت


اخي ابو سليم بما انك لم تعطي سؤال جديد
فسوف اعطيه بدلاً عنك

وسؤالي،،،

what share is mean?

see you guys

محمد بن دينيش
29-04-2010, 12:43 AM
where is the question?
i will put instead of u this question
what cheque mean

ابو سليم القعيطي
29-04-2010, 01:16 AM
موفقين ياشباااااااااااااااااااااب

سعيد العمرانيــ
29-04-2010, 02:24 AM
what cheque mean


معناها تحقق او فحص


Today I have a word to you easy


what conscience mean


I wish you luck from my heart


" saeed alamrani "

ابواحمد القعيطي
30-04-2010, 01:44 AM
welcome my friend

conscience mean الضمير

what Phonetic is mean?

see you

سعيد العمرانيــ
30-04-2010, 04:02 AM
Thank you my brother


Phonetic mean معناها صوتي


what bribe is mean?

ابواحمد القعيطي
30-04-2010, 06:04 AM
hi my brother seid
bribe mean the bad thing in yemen
it is mean رشوة


what the Charity mean?

see you my brother

سعيد العمرانيــ
01-05-2010, 04:33 AM
what the Charity mean؟


it is mean صدقة


what the patience mean؟


see you my brother

Oo بنت العز oO
05-05-2010, 12:27 AM
أعتقد البطئ او التأني

ok

What is the meaning of the word honesty?

سعيد العمرانيــ
05-05-2010, 04:25 AM
what the patience mean؟

معناها { صـبــر }

ok

What is the meaning of the word honesty?


الصدق أو الامانة it is mean

Oo بنت العز oO
06-05-2010, 11:16 PM
^^

وين السؤال
شكرا على انتباهك للخطأ
ولكن المعنى شبه متشابه

سعيد العمرانيــ
07-05-2010, 12:04 AM
i'm sorry


what the confidence mean؟

ذكرى عابرة
08-05-2010, 09:31 AM
confidence means
ثقه

وتنطق كانفدنس


جمله
We have every confidence in their ability to succeed.

لدينا كل الثقة في قدرتهم على النجاح.

ما معنى كلمه

civilization

محمد بن دينيش
09-05-2010, 12:11 AM
civilization means a society that is well organized and developed, used especially about a particular society in a particular place or at a particular time

what bargain mean?

ذكرى عابرة
10-05-2010, 11:25 AM
bargain means
صفقه
وتنطق بارجن

جمله
he always ends with a losing bargain

ابواحمد القعيطي
15-05-2010, 08:36 AM
bargain means
صفقه
وتنطق بارجن

جمله
he always ends with a losing bargain


welcome sister to this room
you have a good answer, but you must the another word
you have to give us a new word
see you soon

محمد بن دينيش
15-05-2010, 10:46 AM
what does furnished apartment mean?

ابو سدره
16-05-2010, 06:41 AM
hii every one

furnished apartment means
شقه مفروشة

are you looking for a furnished apartment
?

what does evaluation mean
?

محمد بن دينيش
16-05-2010, 11:48 AM
evaluation means =a judgment about how good, useful, or successful something is [= assessment

example
They took some samples of products for evaluation
يعني تقييم

what does (pick up ) men
see ya

أدهم القعيطي
19-05-2010, 05:42 AM
hello every one
hi , my brother mohammed how are u
you're active in the english section
( meaning of thr word ( pick up
( التقط )
what's the meaning word === ( writer ) thank u

ابو سدره
19-05-2010, 10:47 PM
hello adham nice to see you answering the questions with us

the meaninig of ( writer (

is

( الكاتب )

for example :

the writer has a new story publish tody .

and

waht's the meaning of nurse

ابواحمد القعيطي
20-05-2010, 08:04 AM
nurse mean ممرضة

what Governess mean

see you

محمد بن دينيش
20-05-2010, 10:23 AM
a woman who is employed to take charge of a child's upbringing, education, etc.
2. Archaic. a woman who is a ruler or governor.



what bear mean as a verb not noun

ابو سدره
21-05-2010, 08:09 AM
bear mean ( تحمل )

to hold up; support

to bear the weight of the roof

what is the meaning of platform ?

محمد بن دينيش
22-05-2010, 10:42 AM
platform = it has 6-8 meanings but anyway i will give u the best one i mean the most using
platform=a stage for people to stand on when they are making a speech, performing etc:

for example: a small raised platform at one end of the room
يعني منبر او منصه

my question : what is the meaning of Invoice?

ابواحمد القعيطي
23-05-2010, 04:26 AM
whats up, my brother mohamed
invoice mean.. فاتورة

what Attractive mean??

see you guys

محمد بن دينيش
26-05-2010, 11:10 AM
hello my friend i hope that u in good health
Attractive means
someone who is attractive is good looking, especially in a way that makes you sexually interested in them:

example: an attractive young woman
جذاب

what elegance mean?

لؤلؤة المنتدى
27-05-2010, 04:28 PM
elegance means الاناقة

for example : i like the people who have the elegance

my participation
what bulb mean?

سعيد العمرانيــ
07-07-2010, 06:25 PM
I am so sorry for not being in this room because I was busy, but I now I'm with you all the time and everywhere Thank you all

bulb mean مصباح

for example : bulb gives us light at night


what conscience mean?

محمد بن دينيش
22-10-2010, 03:30 PM
conscience means the part of your mind that tells you whether what you are doing is morally right or wrong
الضمير
ضمير الا نسانية
what does (toll free number) mean?

ابواحمد القعيطي
25-10-2010, 12:36 PM
welcome Mohamed

what does (toll free number) mean?
الرقم المجاني

what does investment mean ?

see you Mohamed

ابو وضاح القعيطي
25-10-2010, 03:12 PM
what does investment mean
الاستثمار
what does correspondence mean?

ابواحمد القعيطي
26-10-2010, 11:25 AM
هلا بمستشار نادي القعيطي نورت القسم

what does correspondence mean?
المراسلات

what does Puzzled mean?

محمد بن دينيش
26-10-2010, 12:58 PM
hi again puzzled means
متحير مشوش
what does (eye-witness) mean
?

صالح مثنى البصيري
26-10-2010, 02:10 PM
htis word means
شاهد عيان
what is the meaning of
freedom

ابواحمد القعيطي
27-10-2010, 12:51 PM
freedom mean تحرير

what does console mean?

سعيد العمرانيــ
04-11-2010, 03:21 PM
سلام عليكم

اخواني الكرام انا رجعت لكم من جديد

وانشاء الله نكون عند حُسن ضنكم

وربي يوفقكمــ

تحياتي لكمــ


وهذا سؤالي


what does console mean?

تعزيهــ


what does critical situation mean
؟

ابو صابر البعالي
08-11-2010, 10:52 AM
hi السلام عليكم


critical situation meansالحاله الحرجه



what does responsible mean?

محمد بن دينيش
10-11-2010, 09:15 AM
المسؤول

what does cafe mean? and how to you pronounce it?